Vers Passage
Vlees, brood, kaas en vis. Mooie ambachtproducten welke elkaar kunnen versterken wanneer geplaatst onder één dak. Dat was dan ook de opgave voor de nieuwe Vers Passage te Zoetermeer.
Van oudsher bevonden zich op deze locatie al enkele van deze ambachten, maar de donkere doodlopende situatie haalde hier de dynamiek uit het winkelen. De herontwikkeling van het winkelcentrum bood kans een nieuw concept uit te werken waarbij deze ambachten weer een dynamische samenwerking aangaan.
Van twee kanten
Door uitbreiding van het vers-gebied is een zone ontstaan van ca. 840 m2 waarbinnen de verschillende onderdelen opnieuw gepositioneerd konden worden. Hiervoor heeft AR een concept ontworpen waarbij, in samenspraak met de ondernemers, de juiste meters zijn verdeeld en er vorm gegeven kon worden aan de uiteindelijke nieuwe passage. Een dubbele entree was het idee om de klant op een dynamische manier langs de ambachten te laten bewegen om zo iedere ondernemer een breder zichtveld te geven en zo het maximale uit zijn vierkante meters te halen.
In de uitwerking vond AR het belangrijk dat het middengebied samenhang creëert tussen de ondernemers. Hiervoor is een tegelplafond toegepast met een lattenstructuur welke verbind en richting geeft aan de klant. Binnen de aangegeven kaders hebben de ondernemers zelf hun winkels invulling gegeven. AR heeft voor de slagerij deze invulling verder doorontwikkeld met een vernieuwde identiteit.
Jaar: 2015
Locatie: Winkelcentrum Rokkeveen, Zoetermeer
Opdrachtgever: Ondernemers Vers Passage
Fase: Uitgevoerd